Startsida / Inlägg

Anitha Schulman gör kändis-TV om sociala medier

av Petter Ovander
foto : robal : 2017-08-20. anitha schulman ska programleda aftonbladets nya nšjesprogram. foto: robin lorentz-allard
– Det känns sjukt kul att göra ett program som är lika ”instafanatiskt” som jag själv är, säger Anitha Schulman, som ska programleda Aftonbladet TV:s nya nöjesprogram ”Anitha”. Foto: ROBIN LORENTZ-ALLARD

 

Medieprofilen Anitha Schulman får ett eget nöjesprogram på Aftonbladet TV och i Viafree. I ”Anitha” samtalar hon med kändisar kring deras engagemang i sociala medier.
– Jag delar själv med mig av både vardag och fest i sociala medier. Det känns sjukt kul att göra ett program som är lika ”instafanatiskt” som jag själv är och som jag tror att många har längtat efter, säger Anitha Schulman.

Innehållet i ”Anitha” bygger till största delen på vad gästerna själva lagt upp i sina sociala kanaler genom åren. Formatet innehåller förutom kändisintervjuer också en hel del från Anitha Schulmans eget liv.

– I sociala medier styr offentliga personer över bilden av sig själva. Nu ska vi servera de roligaste detaljerna och grotta ner oss i de mest spektakulära snackisarna, säger Tobias Lundén, exekutiv producent på Aftonbladet TV.

Med programmet ”Anitha” fördjupar Aftonbladet TV och MTG sitt samarbete ytterligare. Sedan tidigare producerar de två mediehusen det Kristallennominerade programmet ”200 sekunder” tillsammans. För tredje säsongen sänds också Aftonbladet Morgon i TV3 och på Viafree och Sportbladet News samarbetar med Viaplay kring sporträttigheter.

Lotta Folcker , byline
Lotta Folcker, TV-chef på Aftonbladet.

– Det är kul när vi hittar nya samarbeten kring program som verkligen passar såväl våra som MTG:s tittare. Både Aftonbladet och Viafree har en stor, ung publik, som vi tror kommer uppskatta ”Anitha”, säger Lotta Folcker, TV-chef på Aftonbladet.

Aftonbladet är det kommersiella mediehus som når flest tittare i Sverige med online video, enligt senaste mätningen från MMS.

Anitha Schulman driver podcasten ”Lillelördag” tillsammans med journalisten Ann Söderlund. Hon är också en av Sveriges mest kända influencers och upphovskvinna till humorserien ”Mammor” på TV3 och Viafree.

”Anitha” har premiär på Aftonbladet TV och Viafree den 22 september.

Petter Ovander

  • Tjänstgörande redaktörer: Victor Lindbom och Karolina Strömbäck Horney
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Sofia Olsson Olsén
  • Stf ansvarig utgivare: Lena Mellin
  • Redaktionschef: Håkan Andreasson
  • Sajtchef: Andreas Aspegren
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB