Startsida / Inlägg

Hon blir strategisk expert i Schibsted

av Magnus Ringman

Hon är en av sex noga utvalda medarbetare.

Antoaneta Nikoaleva blir Aftonbladets röst i Schibsteds strategiska råd

Antoanet_Aftonbladet
Antoaneta Nikoaleva

Tidigare i år uppmanade ledningen för Schibsted Sverige, som äger bland annat Aftonbladet, de anställda i företagen att ansöka om att vara med i projektet Schibsted Nxt.

Nu står det klart vilka som kommer ingå i gruppen som, under ledning av Raoul Grünthal, kommer att bistå Schibsted Sveriges ledningsgrupp det närmsta året.

NxtGen kommer att bidra med ett bredare beslutsunderlag i en rad viktiga strategiska frågor för Schibsted Sverige.

Antoaneta Nikolaeva, till vardags analyschef på Aftonbladet, kommer att representera tidningen i Schibsted Nxt.

u5ugquszknjhmslhcuua
Raoul Grünthal

– Schibsted NxtGen är ett strategiskt initiativ som kommer hjälpa oss att belysa viktiga aspekter ur olika synvinklar när vi fattar beslut som kommer att påverka vår framtid. Jag är otroligt glad att Antoaneta är en del av teamet. Det är ett riktigt vasst team. Det var många starka ansökningar från Aftonbladet. Det vill jag verkligen tacka för och det är ännu ett kvitto på att Aftonbladet är ett starkt innovativt företag med framtiden i sikte, säger Raoul Grünthal, VD Schibsted Sverige. 

Först och främst Antoaneta; hur känns det?

– Det känns kul. Det är ett spännande projekt och jag ser fram emot att tillsammans med gruppen sätta full fart med arbetet. 


Vad är det du ska göra egentligen?

– Det är ett projekt som lanserades av Schibsted Sveriges ledningsgrupp. Varje kvartal kommer vi briefas av Schibsteds ledningsgrupp kring en aktuell och strategiskt utmanande fråga. Vi får en månad på oss att jobba med frågan och därefter rapporterar vi våra rekommendationer och analys tillbaka till ledningsgruppen. Men vi har inte fått första frågan ännu.  


På vilket sätt kommer du att representera Aftonbladet i detta?

– All kunskap och erfarenhet från Aftonbladet kommer jag använda in i projektet. Beroende på frågorna kommer jag också se till att vi alltid ha Aftonbladet-perspektivet i åtanke. 


Kommer Aftonbladets läsare och användare att märka att du ingår i denna grupp?

– Vi är ett vasst team med olika kompetenser så jag kommer få en massa ny inspiration och kunskap under projektet. Jag kommer använda den nya kunskapen i mitt jobb som analyschef och i sättet på hur vi arbetar mot att optimera användarupplevelsen.

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?

– Att jag äntligen får svenskt medborgarskap. Lovar att jag heja på Sverige den 10e oktober om jag få medborgarskap innan. *

* Antoaneta har bulgariskt medborgarskap och har bott i Sverige i 11 år. Sverige möter Bulgarien på Friends Arena den 10 oktober 2016 i kvalet till VM i Ryssland 2018. 

Martin Söderström

Här är samtliga medlemmar i Schibsted Nxt:

unnamed-1

 • Antoaneta Nikolaeva, Analyschef Aftonbladet

• Tim Holmberg, Product designer Publishing

• Katarina Lavén, Sälj Svenska Dagbladet

• Marcus Winberg, Media solutions SSI

• Sofia Ljungmark, Product manager Viktklubb

• Adam Carlson, Head of product Blocket Jobb & Stepstone

  • Tjänstgörande redaktör: Ellinor Brenning & Erik Melin
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Lena Mellin
  • Redaktionschef: Karin Schmidt Hellsing, Michael Poromaa, Lotta Folcker
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB