Martin är Aftonbladets nya printchef
avAftonbladet har fått en ny printchef.
Martin Wåhlstedt, 61, är från och med i dag den som håller i rodret för papperstidningen – både redaktionellt och kommersiellt.
Ett tillfälle så gott som något att ta pulsen på honom – och papperstidningen.

Hur känns det?
– Ansvarsfullt och spännande. Den kära papperstidningen är viktigare än någonsin just nu för hela affären Aftonbladet. Vi har lyckats leverera hittills och det kommer vi att göra under lång tid framöver också. Att vara chef över alla begåvade medarbetare är ett rent nöje, säger Martin Wåhlstedt till Aftonbladet Inifrån.
Martin Wåhlstedt kommer att ha det övergripande ansvaret, men är långt ifrån ensam om att jobba med – och utveckla – Aftonbladets printupplaga.
– Jag har övergripande ansvar, Nicke Franchell blir printredaktör med ansvar för huvudtidningen, Michael Fristedt fortsätter som affärschef. Erika Scott har som tidigare hand om feature, berättar han.

Kommer man som läsare att märka någon skillnad med dig vid rodret?
– Förhoppningsvis har du redan märkt det med vårt fokus på de lite mognare läsarna.
Några kommande printsatsningar som du kan småskvallra lite om?
– Vi jobbar med satsningar på privatekonomi, nöje och hälsa.
Det heter ju att papperstidningen är döende. Samtidigt läser många fortfarande papperstidningar – och tycker om dem. Hur kommer Aftonbladet att göra för att behålla sina printläsare?
– Vi vet idag vilka våra läsare är genom ett mycket bra målgruppsarbete. Genom relevant journalistik riktad till dem hoppas vi att de ska köpa oss oftare.
Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?
– Ingen mer snö den här vintern.
Martin Söderström